Jumaat, 30 Januari 2009

kawan lama

rindu pada kak seha n anizah. guru yang rajin dan berwibawa kat sekolah aku.pada kalian berdua sesungguhnya aku seronok keje ngan korang. aku pun tak pernah nak menolak sebarang kerja yg diberi pada aku ni..bukan sebab takut...tapi tanggungjawab dan akauntabiliti. tapi aku memandang sorang minah kat sekolah aku ni. lulusan ijazah..tapi aku terkilan kerana org sepertinya tidak serajin, sekomited rakan2 ku yang anak lebih dari 2 tapi komited ngan tugas masing2.Tapi aku respect sorang cikgu muda KPLI kat sekolah aku tu fauzana n haninah..diorang memang best. itulah kakitangan kerajaan yang kita nak. sudi hadir ke sekolah bila2 masa kalau takde kekangan daripada sesetengah yang lain sibuk membuat alasan. aku bukan dengki tapi aku taknak semangat aku luntur dek hampas2 seperti ini. mungkin org yg rase dia byk buat alasan kate aku dengki tapi terpulang pada mereka. janji aku dah luahkan ape yg terbuku di hati. sebab ada antara mereka ni ingat tugas guru hanya mengajar pukul 7.30 dan balik pukul 1.30 petang n habis setakat tu jerk...insaflah...buat peringatan juga kepada aku...buat aper layan orng hampas macam ni..kalau sakit telinga n mata tgk perilaku mereka..buat bodoh jerk..cuma aku ni sesekali nak juga usik sarang tebuan..dah tebuan tu kirenye sedap makan gaji tapi kerja itu tak boleh ini tak boleh...susah jugak...yang penting kene bersyukur dengan kerja kita.

2 ulasan:

eeeda berkata...

Su, dah jadi lumrah manusia bila ada kita tak hargai. bila dia sudah tiada di sisi barulah kita ingat.Tak pe lah...yang masih ada nie rasanya masih boleh dibuat kawan di kala senang dan susah sentiasa bersamamu.

su berkata...

yup...betul katamu sahabat.

PertembunganTamadun