Ahad, 8 November 2009

Keinsafan 2

Hari ini aku terkesima seketika sebaik sahaja melangkah ke tempat aku parking kete...sah keta aku kena clamp.perasaan membuak2 marah menghantui diri aku..apa lagi aku gi serang ofis parking tu..aku tanye sape clamp kete aku..ada budak jaga tuh kate makcik tu (rambut ngerbang pakai baju hijau muka ala-ala indon)...aku terus maki hamun dia suruh bukak kete aku..aku nak balik...mase tu dah kul 6.30 ptg...kete aku jer tinggal kat situ...aku maki hamun dia sumpah seranah sume kuar dari mulut aku..kawan aku terkesima.ini ker kak su nih...??biar betul (rasa aku la)....
aku campak duit rm50 kat muka indon tu...n aku amik pic dia...aku nak suruh polis tgk dia ni ada permit keje tak.pastu ada sorang jaga nih kononnya nak jadi hero dia kate aku masuk bangunan tu tak bagi salam tetiba nak mengamuk.

jaga: sedap jer marah marah orang..dah lah datang sini tak bagi salam
aku: sape ko aku nak bagi salam...ko tu kuli jerk...bukan bos pun
jaga: mulut tu jaga sikit yerk...jap lagi aku hentak sama kot
aku: Ko nak hentak aku..meh ler...
(aku dah siap ngan kaki aku nak flying kick kat dia pandai lak dia mengelak kate aku tak padan ngan pompuan)
masa tu aku terfikir kan best kalau aku ni mmg handal karate orang..mau patah tengkuk mamat tu aku belasah...

muka minah indon tu macam mencuka pasal aku suruh dia buka cepat dia sbuk suruh aku bayar...aku kata aku bayar lah..hah kena ngan aku...
selepas aku menaiki keta ...aku dapat rasakan badan aku menggigil sesangat...
masa tu baru aku ingat istighfar banyak kali...kawan aku kat sebelah pun aku tak perasan...lama2 sket emosi n fizikal aku dah stabil...aku pasang lagu...baru rase sejuk sket...aku mintak maaf kat kawan aku terpaksa tgk aku mengamuk..
kesimpulannya betul kata kawan aku kat sekolah: kita kalau bercakap ngan orang yang tgh marah ibarat bercakap ngan syaitan kerana syaitan bersama mereka yang tgh marah.
astagfirullahalazim...aku teringat ayat tu...mohon maaf pada Allah banyak banyak...salah aku..yang aku nih berlagak selamba parking kat tempat yang mmg tulis clamp zone.kesimpulannya aku mmg kene berubat pasal hormon tak stabil...dulu mak sedara aku siap bagi aku air penawar lagi tak bagi aku suka suka hati jerk marah2 orang...takut aku kene bomoh katenyer..padahal dia dah bomohkan aku...insaf sekejap

Tiada ulasan:

PertembunganTamadun