Ahad, 8 November 2009

Keinsafan

Hari ini buat pertama kali aku menangis semasa menjawab exam.
Aku tak pernah sampai tahap macam ni...aku baca; ulangkaji tapi masalahnye sume tak kuar dari minda aku...otak aku tak boleh nak memorize langsung aper yang aku baca...
aku susah hati..mcam ni gayanya hancurlah impian aku untuk buat master kat uk..sambil aku mengamati soalan (bahasa inggeris) tentang radiochemistry tuh..air mata bercucuran di pipi menahan sebak..seketika tangan aku menyeka air mata di pipi..aku sebak sangat. Inikah dia bekas pelajar cemerlang???malu kat adik adik sekelas...di sini aku insaf seketika...mengingatkan aku bahawa manusia itu tidak selamanya berada diatas kerana dunia ini ibarat putaran roda adakala kita di atas adakala kita di bawah...skrang aku berada di bawah...Ya Allah kembalikanlah kekuatan untuk ku bergelar pelajar cemerlang sekali lagi..atau adakah ini satu hikmah supaya aku tak teruskan niat untuk ke uk???..bile aku fikir2kan ..mungkin juga kerana husb aku tak berkenan dengan hasrat aku ke uk. Ya Allah aku teringin untuk berkongsi kejayaan ku ini dengan ayah ku yang menanti aku menggenggam ijazah doktor kehormat.Anak sulong, anak harapannya untuk menjadi contoh kepada adik2 yang lain. Amin

Tiada ulasan:

PertembunganTamadun