Ahad, 28 Jun 2009

kuliah pendidikan amali sains II

aku gi awal ..kul 7 dah gerak..sampai kat bulatan jln tun razak tu..ada larian marathon...polis tutup jalan..bengang tul aku.last2 aku tanye polis tu sy ni tahu satu jalan jerk...jln lain tak tahu nak ke jln tun razak..polis tu tunjuk arah..aku ikut lebuhraya mahameru...last2 pusing balik tempat tu..aku marah la polis tu..polis tu marah aku balik...
kes 1 : Tension sebab nak masuk kelas lecturer yang garang
aku: saya bayar cukai jalan, bayar tol...nape jalan ni tutup semata2 untuk larian macam ni..bukan sekali dua..banyak kali..
polis: yang cik ni nak marah sya bukan sy yang buat..sy cuma di arahkan tutup jalan ni
aku: marahlah menghalang laluan orang lain...pelari tak lari lagi kan kat sini..diorang ada kat bawah tu..
polis: cik susah2 sangat cik balik jerlah takyah gi jln tun razak tu
aku: masalahnya en polis..sy nak balik pun tak tahu..saya tak kira saya tunggu gak sebelah en selagi cik tak tunjuk jalan
polis:panggil kawannya ...kawannya pandai lak pelan jalan..hai...
moralnya: aku saja gempak polis tu...tension gak sebab aku takut lambat masuk kelas.
kes 2: pendaftaran pelajar aliran perdana
sakit hati aku bila sampai kat utm ada signboard besar :PELAJAR SPACE DILARANG MASUK
amboi..dahlah naikkan yuran sampai 100 ringgit, kemudahan ntah hapa2, bangunan bukan main gah..yang merasa bangunan baru tu student baru..yang kami space ni dicekik begitu rupa.nak parking pun takder...tak kisahlah tapi jgnlah guna ayat PELAJAR SPACE DILARANG MASUK.macamlah kitorang ni lekeh sangat...hello sape bagi sumbangan terbesar kat utm kalau bukan kami budak space ni..
kelas bermula:
aku jumpa lecturer tu..muda lagi pakai songkok..
ape lah yang garang sangat nih..aku pun bagi mc aku...menunggu untuk dijerkah...
rupenye2 bukanlah garang sangat...cara mengajar tapi tak garang lah bagi aku.strict pada tempatnya..kirenye tn hj muslim ni ok lah...lain orang lain pendapat yerk..
ape pun aku seronok ngan kelas ari ni buat eksperiman soldering, biasan cahaya..aku pun amik kesempatan solder beg aku yang talinya nak putus tu..hehehe...aku balik dengan perasaan gembira ..byk ilmu amali yang aku dapat hari ni.rupenye tn hj muslim ni bekas guru..patutlah pandai gune pelbagai teknik pengajaran.hmm
balik dari kelas aku singgah library buat assg BI simple research ngan ija, fara n sharmila....kul 5 sampai umah...tgk umah Anazira kat bdr baru boleh tahan lar...

Tiada ulasan:

PertembunganTamadun