Sabtu, 6 Jun 2009

Terima Kasih Abah

Citer ni memang best...Kak farid kata citer ni kelakar...aku dgn girangnyer ngajak kak gee, kak shu n kak wan gi tgk citer ni...kak shu tak gi pasal birthday anaknye. kami gi tgv kat JJ prima Kepong..Tiket rm8.00.
Tetapi yang sadisnya aku asik sob sek sob sek jerk tgk citer nih....
Banyak jugak kene mengena ngan aku...n kena atas batang hidung...
Watak Heliza dalam citer tuh sebiji aku cuma Heliza tu lawa lah
n watak si Awal dalam citer tuh sebijik cam husb aku (cuma husb aku takdelah sampai tahap melampau kat nite club tu....persamaannya husb aku popular kat maktab..top three tu....aku lak spesies brutal punye orang...Hmmm aku bernasib baik jadi cam Heliza tuh..berjaya menemui syurga cinta...
Ini semua sebab aku anak yang mendengar kata...hehehe(angkat bakul...)
Ingat lagi pesanan ayah aku :-
Abah : ...kalau ada lelaki nak berkawan..tak payah layan
Aku : Semua kawan sy ada pakwe..saya jer takde lagi...pelik dari orang
Satu hari abah aku bawak aku gi SOGO...
Abah: Kakak tengok jam ni cantik tak..(Jam dalam almari kaca berkunci...harganya tak silap aku berpuluh ribu jugak larr...jenama aku tak ingat daa)
Aku: Huih cantiknya...mahal sampai puluh2 ribu...sape nak beli
Abah: Kalau kakak nak pakai jam macam ni..belajarlah pandai2...abah takde ape nak bagi kat anak abah..ilmu jer abah boleh bagi...sebab tu abah keje cari duit..biar abah tak pakai kete tapi anak abah sume bleh gi sekolah.
Aku:Mahal sangat ...tak naklah...ada orang beli ker???
Abah : Kalau orang tak beli...nape ada orang jual...
jadilah perempuan macam jam tangan tu...cantik dan berharga...bukan sembarangan orang boleh pegang, boleh sentuh...hanya yang berhak saja
Aku: hmm kalau mahal sangat doklah lama dalam kaca tuh...boleh tgk jer lah...10 tahun lagi kot orang baru nak beli..(aku ni kaki menjawab sket...tapi mendengar kata..hihihi)
Abah: Allah dah tentukan nasib kita. kalau kita baik...baiklah jodoh kita...
Aku: Bile la pulak saya nak kawin nih
Abah : Hari tu tanye abah pasal pakwe..nih abah cakaplah ni
Aku: Bile pulak saya nak kawin...saya tak nak kawin..nak jadi macam Maksu...tak kawin seronok leh melancong luar negara...beli baju cantik2...tak yah dengar cakap suami...
Abah aku geleng kepala dan iyalah tu...kite tengok
Aku: jgn risau..umur 30 baru saya fikir nak cari pakwe (sempat lagi menjawab tuh)
walaupun kawan aku ramai lelaki (aku ni cam lelaki sket..garang n suka karate lelaki yang antar surat kat aku) tapi aku memang tak pernah declare sebagai couple ngan sape2 pun sampai aku masuk maktab. Ngan husb aku pun pasal kawan2 aku cabar dia kot...aku mengelat mengelat...hmm jodoh aku dengan husb aku agaknyer...dari abang angkat kepada suami.
hehehe dan takdir Allah menemukan aku dengan syurga cinta ku (suami)pada umur ku 20 tahun....kene gelak sakan ngan abah aku..ejek aku...huhu..apa apa pun aku bersyukur dapat suami yang sporting n tak menjadikan alasan perkahwinan dan anak2 sebagai halangan utk aku teruskan hobi aku yang suka berjalan, suka tgk wayang, suka camping...hihi.terima kasih abah dan suami ku yang menjaga aku yang degil n keras kepala ini...hihi

Tiada ulasan:

PertembunganTamadun