Ahad, 21 Jun 2009

leganya

Pulang dari kuliahku jam 5.00 petang, Aku bergegas untuk mengambil anak2ku. Aku pulang ke rumah dengan dada yang lapang. Alhamdulillah aku berjaya menyiapkan jadual sek seoptimum mungkin walaupun ada yang merungut tentang jadual waktu mereka namun aku faham dan aku cuba yang sebaiknya membetulkan ape yang perlu demi kepuasan semua pihak...namun aku rasa 10% aku tidak sempat nak touch up lagi kerana aku mengambil masa 1 minggu (cuti) untuk ubah kembali jadual mengikut spesifikasi nazir berikan.ada satu masa aku tidak tido dan datang ke sekolah dgn keadaan mata yang mengantuk.aku berkejar juga untuk kelas pagi.di saat ini aku teringat kak seha yang banyak membantu aku jika kerja aku bertindih dan 3 4 pihak cari aku atas task tertentu. Kak Anizah yang banyak memberi nasihat utk menjadi guru yang baik.
Kadang kadang bila memikirkan jawatan aku ...aku rasa macam orang gila kuasa pulak.aku sedih apabila ada pihak mempertikaikan:
Hamba Allah : awak dah duduk kat Siber tu syoklah ..relaks..keje tak banyak..bilik aircond lagi.
Kalaulah aku mantion kat dia keje aku...hmmm.yea..orang tak nampak keje aku...aku dok sorang2 kat bilik siber tu..buat keje cam nak mati.itu nak buat ini nak buat.tapi takpelah Allah Maha Mengetahui.bila kembali kepadaNya barulah hati aku tenang kembali.setenang salju di danau kalbu.
1 minggu aku balik pukul 5 petang semata2 siapkan jadual...aku tak buat kelas SBT tapi aku jalankan kelas tambahan tahun 6. hari.
hari ni tak larat nak amik baju kat wati...takde budget. aku antar 10 pasang kain utk dijahit.
hari isnin dan jumaat jer pakai baju baru(beli di jackel harga 65kg.banyak tu.
mana aku dapat duit....alhamdulillah terima kasih pada suami.sabtu ahad takde kat umah cari pendapatan lebih.aku akan dapat tunai 200 setiap kali husb outstation.apa salahnya aku beli baju utk bergaya.belanja anak makan.beli barang kegemaran.(digital)sedangkan husb aku boleh beli.jamnye dah 1k lebih..aku nyer baru 300..hanphone aku beratus jer drpd husb aku..so tak salah aku lebihkan kepada baju aku.sbb aku suka pakai baju baru.bukan untuk menunjuk tapi kalau pakai baju lama ketat...orang mengata pulak...so mna satu..?kesimpulannya kenalah buat baju lain.
suruh kuruskan badan???cakap memang senang..so iyer kan ajelah.
apa cara nak larikan diri dari rutin tugas???aku nak gi kursus..kursus conversation kepada math..aku suka ngajar math.suka.suka.

Tiada ulasan:

PertembunganTamadun